MASTER CHEF

FACEBOOK LIVE

MASTER CHEF

FACEBOOK LIVE

רקע

הגענו לפגישה במאקו כדי לראות האם ניתן ללוות את גמר תכנית הריאלטי המוכרת והאהובה ״מאסטר שף״ אשר שודרה בזמנו בפריים טיים של ערוץ 22, בצורה דיגיטלית אינטרקטיבית בערוצי התוכן של המוצר בעודה משודרת בו זמנית בטלוויזיה –  במטרה לייצר חיבור בין הטלוויזיה (מדיה מסורתית) לבין הדיגיטל (ניו מדיה) שיעטוף את קהל היעד, יקטין את רמות נטישת הצפיה, וייצר מעורבות ובאזז ברשתות החברתיות. 

האתגר

מיוחד עבור מאקו, יצרנו מערכת (עוד לפני שהפכו להיות נפוצות) שיודעת לספור אינטרקציות שונות של משתמשים על גבי פוסט Facebook Live – ובכך בעצם ליווינו בזמן אמת את השלבים השונים של הגמר במקביל לשידור בטלוויזיה, בערוצי התוכן של המותג ויצרנו מעורבות רגשית אצל הקהל שבחר לנקוט עמדה ולאחר מכן לראות את התוכנית בזמן אמת כדי להבין האם הוא צדק או לא.

״איך עשיתם את זה?״

כדי ליצור פוסט הסופר אינטרקציות של משתמשים בפייסבוק יש צורך בכמה דברים – תחילה, יש לחשוב על קראייטיב מעניין שיתחבר למשהו מעניין אשר עליו הקהל ירצה לנקוט עמדה. לאחר מכן, כשיש את הקראייטיב, מבצעים את החיבור הטכני למערכת ה API של פייסבוק כדי למשוך נתונים שיוצגו בזמן אמת בדף אינטרנט. לאחר שיש לנו את הנתונים הויזואליים ואפיון הנראות של הפוסט, אפשר להתחיל לעצב את הנראות ולסדר את הפריים לפי הנחיות הלקוח. בסיום כל זה, יש לחבר בין הדברים – באמצעות תוכנה ייעודית אשר מאפשרת גם כן את השידור האינטרקטיבי לפייסבוק. לאחר שסיימנו לרקוח את התמהיל אשר משלב הצד הטכני, הקראייטיבי והויזואלי – אפשר להריץ טסטים ואז לצאת לדרך.

Slider

אז מה היה לנו שם?

בשלב הראשון של הגמר היו 4 מתמודדים, בשלב זה הקצינו לכל מתמודד רגשון מתוך הרגשונים של פייסבוק והנחינו את הקהל להצביע, בעצם להשתמש ברגשון אשר מייצג את המשתמש שלדעתו הולך לנצח ומופיע בתמונה מתחתיו.

כמות האינטרקציות הייתה משוגעת!

מעבר לעובדה שהקהל שמח לראות שהאינטרקציה שלו אכן משמעותית ובאמת נספרת באופן ויזואלי על גבי המסך, יכולנו לראות זמן שהיה ארוך במיוחד על הפוסט בשל העובדה שהשאלה והתזמון של הפוסט בהחלט היו מהותיים ונכונים, ואנשים באמת רוצים לנהל על זה דיון.

 כאשר בחרנו ביחד עם מאקו להריץ את הפוסט במקביל לשידור, יצרנו בעצם תקדים שבשלב זה עדיין לא היינו מודעים אליו.

Slider

FOOD IS NOT JUST EATING ENERGY IT'S AN EXPERIENCE

הגמר: מי יהיה המנצח הגדול?

בשלב הראשון של הגמר היו 4 מתמודדים, בשלב זה הקצינו לכל מתמודד רגשון מתוך הרגשונים של פייסבוק והנחינו את הקהל להצביע, בעצם להשתמש ברגשון אשר מייצג את המשתמש שלדעתו הולך לנצח ומופיע בתמונה מתחתיו.

כמות האינטרקציות הייתה משוגעת!

מעבר לעובדה שהקהל שמח לראות שהאינטרקציה שלו אכן משמעותית ובאמת נספרת באופן ויזואלי על גבי המסך, יכולנו לראות זמן שהיה ארוך במיוחד על הפוסט בשל העובדה שהשאלה והתזמון של הפוסט בהחלט היו מהותיים ונכונים, ואנשים באמת רוצים לנהל על זה דיון.

 כאשר בחרנו ביחד עם מאקו להריץ את הפוסט במקביל לשידור, יצרנו בעצם תקדים שבשלב זה עדיין לא היינו מודעים אליו.

תוצאות

כמות חשיפות (אורגניות בלבד): מעל 2 מיליון סה”כ
צפו מעל 3 שניות: מעל חצי מיליון
כמות אינטרקציות : כ400,000
ממוצע זמן צפייה: 9 שניות  

NEXT

<— PROJECT

LIEFMANS

SOCIAL MEDIA

NEXT

<—PROJECT

LIEFMANS

SOCIAL MEDIA